DOLAR
30,9767
EURO
33,6313
ALTIN
2.016,28
BIST
9.347,17
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Ankara
Açık
12°C
Ankara
12°C
Açık
Cuma Açık
14°C
Cumartesi Parçalı Bulutlu
15°C
Pazar Çok Bulutlu
14°C
Pazartesi Az Bulutlu
14°C

2024 için Telekomünikasyon Sektörüne Yönelik 4 Trend

Telekomünikasyon kesimi için son 12 ay hayli farklı geçti. Üretken yapay zekanın (AI) yükselişi ve devam eden makroekonomik istikrarsızlık üzere etkenler nedeniyle telekomünikasyon şirketleri iş modellerini sıkı bir biçimde gözden geçirmek ve stratejilerini değiştirmek zorunda kaldılar.

2024 için Telekomünikasyon Sektörüne Yönelik 4 Trend
13.02.2024 17:48
0
A+
A-

Telekomünikasyon kesimi için son 12 ay epey enteresan geçti. Üretken yapay zekanın (AI) yükselişi ve devam eden makroekonomik istikrarsızlık üzere etkenler nedeniyle telekomünikasyon şirketleri iş modellerini sıkı bir formda gözden geçirmek ve stratejilerini değiştirmek zorunda kaldılar. 

 

Geleneksel olarak en değerli öncelik gelir artışıydı, fakat finansmana erişimin daha değerli olması nedeniyle artık verimliliği en üst seviyeye çıkarmaya odaklanıldığını görüyoruz. Omdia’nın yaptığı bir araştırma, her 10 telekomünikasyon şirketinden sadece birinin son on yılda operasyonel harcamalarını (opex) gelirlerine oranla azalttığını gösteriyor. Dünya çapında dijital dönüşüm harcamalarının 2027 yılında yaklaşık 3,9 trilyon dolara ulaşacağı varsayım ediliyor ve telekomünikasyon kesiminde sermaye harcamalarının (capex) nasıl kullanılacağı konusunda derin eğriler olacak. 

 

YAZI ARASI REKLAM ALANI

Günümüzün ağlarını kurmak ve çalıştırmak giderek daha kıymetli hale geliyor, bu da telekomünikasyon şirketlerinin harcamalarını kullanımla nasıl uyumlu hale getirecekleri konusunda değişikliklere neden olacak. AWS Global Telekomünikasyon İş Ünitesi Genel Müdürü Chivas Nambiar, 2024 için telekomünikasyon kesimine yönelik 4 trendi açıkladı. 

 

Üretken yapay zekanın sonraki etaplarını benimsemek

 

Son vakitlerde üretken yapay zeka kadar ses getiren diğer bir teknolojiyle karşılaşmadık. Altman Solon tarafından yapılan bir anket,  telekomünikasyon şirketlerinin yapay zeka harcamalarının mevcut ölçünün altı katına kadar artabileceğini ve üretken yapay zeka kullanan irtibat hizmeti sağlayıcılarının (CSP) önümüzdeki yıl içinde ortalama yüzde 34’e, önümüzdeki iki yıl içinde ise yüzde 48’e ulaşmasının beklendiğini gösteriyor. 

 

Telekomünikasyon şirketleri, mevcut sistemleri güçlendiren davet özetlemeleri yahut sohbet robotları üzere tahlillerin süratli bir biçimde uygulanmasına ve benimsenmesine imkan tanıyan üretken yapay zeka kullanımının birinci kademesinde bulunuyor. CSP’lerin yüze 92’sinin sohbet robotlarını kullanma mümkünlüğünün yüksek olduğu ve yüzde 63’ünün halihazırda üretimde bir sohbet robotları olduğunu belirttikleri göz önüne alınırsa, müşteriye yönelik sohbet robotları, telekomünikasyon dalında üretken yapay zekanın en yaygın olarak benimsenen kullanım örneği olarak karşımıza çıkıyor. 

 

2024 yılında, telekomünikasyon şirketlerinin üretken yapay zeka takviyeli araç ve tecrübelerini olgunlaştıracağı ve ölçeklendireceği bir sonraki benimseme evresini göreceğiz. Telekomünikasyon şirketleri, yeni bedel fırsatları yaratmak gayesiyle şahsileştirilmiş eser teklifleri ve pazarlama üzere alanlarda kullanılan üretken yapay zekayı müşteri tecrübesinin bir modülü haline getirmeye odaklanacak. One New Zealand, davet merkezi temsilcilerinin müşterilerin neden aradığını ve davet tahlilini proaktif olarak nasıl destekleyeceklerini daha yeterli anlamalarına yardımcı olan, böylelikle müşteri itimadında yüzde 10’luk bir artış sağlayan üretken bir yapay zeka tahlili sundu. Amdocs’un sekiz uzman müşteri ve kullanıcı tecrübesi şirketini tek bir marka altında birleştirmek için Stellar Elements’i piyasaya sürmesiyle yaptığı birinci çalışmalar, bu kullanım örneklerinden kimilerinin iş kıymetini artırmak için kurumsal kullanıma hazır üretken yapay zeka araçlarının üzerine ne kadar süratli inşa edilebileceğini gösterdi. Cox Communications da inovasyonu teşvik etmek ve müşteri hizmetlerini geliştirmek için üretken yapay zekadan faydalanıyor ve bu sayede manuel evrak aramaları için harcanan süreyi 2-3 saatten yalnızca saniyelere indiriyor. 

 

Hizmet Olarak Yazılım (SaaS) kullanımını artırmak

 

Birçok büyük telekomünikasyon şirketi klâsik olarak hizmet geliştirmek için çeşitli teknolojilerin kesimlerini bir ortaya getiren kurucular olmuştur. Telekomünikasyon şirketleri, eski teknolojilerin borcu üzere sıkıntıları çözmek için SaaS tahlillerinden yararlanıyor ve bu da genel müşteri tecrübesinin düzgünleşmesini sağlıyor. T-Mobile üzere operatörler, karmaşık sistem geçişi işlerini yürütürken bir yandan dijital öncelikli vizyonlarının bir kesimi olarak müşteri tecrübelerini süratle dönüştürmek için Salesforce, Adobe ve Amdocs gibi şirketlerin SaaS tahlillerinden faydalanıyor.

 

2024 yılında telekomünikasyon şirketleri, yeni eserlerin piyasaya sürülme mühletini güzelleştirmenin yanı sıra daha güzel finansal performans ve iş çevikliği elde etmek için SaaS kullanmaya odaklanmaya devam edecek. 

 

API’ler aracılığıyla yeni ağ özelliklerinin kilidini açmak

 

Telekomünikasyon şirketleri, 5G ağlarındaki bilgilerin kilidini açarak Uygulama Programlama Arayüzleri (API’ler) aracılığıyla ağ yeteneklerini ortaya çıkarmaya odaklanacak, böylelikle hizmet kalitesi ve bant genişliği üzere alanları yönetmek için ağ programlanabilirliği üzerinde daha fazla denetim sağlayacak. 

 

Sektör, operatörler genelinde API’leri standartlaştırdığından, telekomünikasyon şirketlerinin kendi API ağlarını mı barındıracaklarını yoksa bulut sağlayıcılarıyla mı çalışacaklarını değerlendirmeleri gerekecek. Bu değerlendirmede, bilgi süreç gücü, depolama, veritabanları ve geliştiricilere dayanak için gelişmiş bir tecrübe sunmak için gereken makine tahsili yetenekleri üzere bir ağ API’si için gerekli olan bileşenleri göz önünde bulundurmak da ehemmiyet taşıyor. 

 

Çekirdek ağ özelliklerini dönüştürmek için bulutu kullanarak operatör pahasını artırmak 

 

Birçok telekomünikasyon şirketi, operasyonel harcamalar/gelir oranlarını yüzde 10’dan fazla azaltabilen daha uygun maliyetli ağlar oluşturmak için bulutu kullanıyor. 

 

Bulut RAN’a (Radyo Erişim Ağı) odaklanma 2024 yılında da devam edecek ve telekomünikasyon şirketleri bu teknolojinin daha yüksek verimlilik, maliyet azaltma ve daha düşük güç tüketimi üzere tüm avantajlarından yararlanacak. Örneğin, NTT DOCOMO ve NEC Corp üzere CSP’ler, bulut RAN kullanarak   güç tüketimini yüzde 70’in üzerinde azaltabileceklerini gösterdi.

 

Bulut, maliyet optimizasyonunun yanı sıra, CSP’ler için eser sınırlarını ve yeteneklerini tekrar tasarlamak üzere yeni gelir fırsatları da sunuyor. Ayrıyeten, Deutsche Telekom’un ilişki hizmetlerini üçüncü taraf temas, bilgisayar ve depolama kaynaklarıyla birleştirmesi örneğinde olduğu üzere, global olarak dağıtılmış bir kurumsal ağ oluşturma fırsatı da bulunuyor. TELUS, 2023 yılında birden fazla akıllı konut uygulamasına olan muhtaçlığı azaltan ve yeni aygıtlar için suram sürecini kolaylaştıran bir akıllı konut tahlili piyasaya sürdü. 

 

Özetlemek gerekirse, telekomünikasyon şirketlerinin kıymetlendirme yapması ve gerçek bulut sağlayıcısını seçmesi kıymet taşıyor zira iş ortağı seçimleri, kurumsal kullanıma hazır ve inançlı üretken yapay zeka yeteneklerini, bulut tabanlı SaaS sağlayıcılarının genişliğini, API’leri için mevcut olan geliştirici topluluklarını ve yeni kuşak teknolojilerin de uygulanabilmesi için yeteneklerin geliştirilebilmesi konusunda dalın derinliğini belirleyecek. Telekomünikasyon şirketlerinin bir adım önde olmak için çevik kalmaları ve bu yeni trendlerin ve teknolojilerin iş gayelerini nasıl hızlandırabileceğini ve onları 2024’ün de ilerisinde uzun vadeli muvaffakiyete nasıl ulaştırabileceğini değerlendirmeleri gerekiyor.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

REKLAM ALANI
Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.